Skąd pozyskiwać linki do sklepu internetowego?

Pozycjonowanie sklepu internetowego na określone frazy tematyczne to jeden z najważniejszych aspektów udanego działania marketingowego. Algorytmy w dużym stopniu ustalają ranking wyszukiwarki Google w oparciu o linki prowadzące do poszczególnych serwisów. Istnieje wiele sprawdzonych rodzajów i metod link-buildingu. Pozyskiwanie linków wymaga jednak nie tylko wiedzy, ale także nieco pomysłowości.

Odpowiednie zaplecze i blog

Zaplecze to cała sieć stron, które tematycznie powiązane są z e-sklepem. Ich wartościowa treść pozwala na bardziej efektywne pozycjonowanie trudniejszych fraz, dzięki precyzyjnemu linkowaniu do strony docelowej. Koszty utrzymania zaplecza mogą być dość wysokie, ze względu na konieczność wykupienia domeny oraz hostingu. Jego wielkość powinna zależeć od konkurencyjności wybranych fraz. Warto zadbać także o firmowy blog. Poza fachowymi treściami branżowymi, można zamieścić na nim bezpośrednie linki do sklepu internetowego oraz jego podstron. Potencjalni klienci zaczną dzięki temu traktować sprzedawcę jako specjalistę w danej dziedzinie, a tym samym obdarzać go większym zaufaniem.

Relacyjny link-building i marketing szeptany

Jedną ze skuteczniejszych metod pozyskiwania linków jest link-building relacyjny. Polega na nawiązywaniu relacji z właścicielami serwisów czy blogów, które tematycznie powiązane są z pozycjonowanym sklepem. Współpraca opiera się na przesyłaniu darmowych produktów i próśb o opinie lub recenzje, które zamieszczane są na osobnych stronach razem z odpowiednim linkiem. Działanie to nie tylko korzystnie wpływa na pozycjonowanie, ale również pozwala na pozyskanie zupełnie nowych klientów. Osoby zapoznane z opinią popularnych blogerów chętniej decydują się na dokonanie zakupów w sklepie. Informacje na temat poszczególnych produktów zamieszczać można także na forach branżowych. Marketing szeptany pozwala nie tylko na linkowanie sklepu, ale również oferuje możliwość komunikacji z potencjalnymi klientami.

Katalogi sklepów internetowych

Najłatwiejszym i darmowym sposobem na pozyskanie linków jest zamieszczenie wpisu w katalogu sklepów. Warto jednak wcześniej zapoznać się z listą wyselekcjonowanych serwisów tego typu. Znaczenie ma bowiem przede wszystkim jakość katalogów, a nie ich ilość. Niemały wpływ na skuteczność mają również same wpisy, które powinny być unikalne oraz zawierać zwięzły skrót oferty pozycjonowanego sklepu. Warto więc poza podstawowymi danymi , w miarę możliwości zamieścić w katalogu sklepów bardziej szczegółowe informacje.