Jak wyszukać słowa kluczowe do pozycjonowania sklepu?

Poszukiwanie słów kluczowych jest jednym z najbardziej istotnych czynników wpływających na prawidłowe pozycjonowanie sklepu internetowego. Sukces prowadzonej kampanii SEO w dużym stopniu zależy właśnie od tego niepozornego etapu. Pozycjonowanie to długotrwały proces, dlatego wybranie odpowiednich fraz kluczowych jest jego kluczowym aspektem. Pozwala uniknąć doboru mało opłacalnych słów, a tym samym niweluje ryzyko straty czasu, pieniędzy oraz potencjalnych klientów. Jak zatem wyszukać najlepsze frazy do pozycjonowania sklepu internetowego?

Najbardziej konkurencyjne frazy

Na początkowym etapie należy stworzyć listę fraz szczegółowo związanych ze specyfiką branży, w której działa dany sklep. Następny etap to filtrowanie. Warto wyszczególnić frazy najpopularniejsze, czyli najczęściej wpisywane przez użytkowników wyszukiwarki. Liczbę operacji wyszukiwania można sprawdzić, wykorzystując Planer Słów Kluczowych w Google Adwords. Błędem często popełnianym przy doborze słów kluczowych jest koncentrowanie się wyłączne na najpopularniejszych frazach. Słowa kluczowe o największej ilości wyszukań miesięcznych są najbardziej konkurencyjne, przez co wykorzystanie ich do pozycjonowania sklepu może być procesem bardzo kosztownym i długotrwałym. Nawet jeżeli uda się uzyskać dobre pozycje dla jednowyrazowych i popularnych fraz, prawdopodobnie nie przyczynią się one do zwiększenia sprzedaży. Współczynnik konwersji jest bowiem w przypadku takich słów kluczowych bardzo niski. Z drugiej strony nie należy także używać fraz, których użytkownicy w ogóle nie wyszukują.

Mniej popularne słowa kluczowe

Najczęściej stosowaną oraz najbardziej efektywną metodą pozycjonowania sklepów internetowych jest wybór słów kluczowych z tzw. długiego ogona. Proces ten opiera się na optymalizacji treści oraz kody strony w taki sposób, aby ruch generowany był przede wszystkim z fraz o mniejszej liczbie wyszukań. Strategia ta pozwala na zwiększenie ilości odwiedzin w stosunkowo krótkim czasie. Znalezienie popularnych, a zarazem mało konkurencyjnych słów kluczowych jest dość trudnym, ale opłacalnym zadaniem. Kolejny ważny aspekt, wpływający na popularność poszczególnych fraz to ich sezonowość. Słowa kluczowe do pozycjonowania można dokładnie sprawdzić w Planerze, np. pod kątem miesięcy w których wyszukiwane były najczęściej. Wybierając określone frazy, nie należy koncentrować się jedynie na pozycjach o największej sezonowości. Listę warto uzupełnić również o słowa kluczowe, które wyszukiwane były np. na przestrzeni całego minionego roku.