Ile trwa pozycjonowanie sklepu internetowego?

Proces wypracowywania marki sklepu internetowego jest zazwyczaj dość długotrwały. Samo dysponowanie interesującą ofertą asortymentową nie wystarcza, aby podnieść pozycję witryny w Google. Konieczne okazuje się pozycjonowanie sklepu internetowego, połączone z odpowiednią optymalizacją. W krótkim czasie nie da się jednak uzyskać najwyższej pozycji w rankingu. Warto więc poznać podstawy działań SEO i sprawdzić, kiedy tak naprawdę osiągnąć można pierwsze zauważalne efekty pozycjonowania.

Co wpływa na pozycjonowanie sklepu?

Na czas pozycjonowania sklepu internetowego bezpośredni wpływ ma sposób, w jaki Google ocenia poszczególne witryny. Roboty wyszukiwarki weryfikują strony pod kątem jakości, treści, ilości linków wychodzących czy liczby wystąpień wybranych fraz kluczowych. Google może pozytywnie ocenić działania związane z modyfikowaniem, udoskonalaniem i poprawianiem strony. W konsekwencji pozwala to na uzyskiwanie coraz wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania.

Kiedy można oczekiwać efektów pozycjonowania?

Zazwyczaj okres kilku miesięcy nie jest wystarczającym czasem, aby sklep internetowy zdołał trafić na pierwszą stronę w wynikach wyszukiwania na najbardziej konkurencyjne frazy. Pierwsze efekty pozycjonowania odnotować można po upływie pół roku. Do pierwszej dziesiątki w wynikach wyszukiwania wchodzą wówczas przede wszystkim frazy stosunkowo łatwe, które cieszą się niewielką popularnością. Po 9-12 miesiącach regularnie przeprowadzanych działań SEO, można znaleźć swój sklep na pierwszej stronie wyników Google pod frazy średnio trudne. W przypadku fraz najtrudniejszych, kwestia ta uzależniona jest zazwyczaj od branży. Aby pojawiły się na stabilnych i względnie pozycjach, zazwyczaj potrzeba od 12-24 miesięcy intensywnego pozycjonowania. W wielu przypadkach nawet rok nie wystarczy, aby uzyskać wymarzoną pozycję na najpopularniejsze, najbardziej ogólne słowa kluczowe.

Ile trwa pozycjonowanie sklepu internetowego?

Systematyczne podejmowanie działań SEO to skuteczny sposób na osiągnięcie stabilnej lokaty w rankingu Google. Trudno jednak jednoznacznie ocenić, ile tak naprawdę trwa pozycjonowanie. Poszczególne działania nie są bowiem tak samo efektywne w przypadku różnych sklepów internetowych. Wpływa na to m.in. branża, zastosowana strategia SEO czy też umiejetności wybranej agencji zajmującej się pozycjonowaniem, a także wcześniejsza historia witryny sklepowej.

Nie trudno z tego tekstu dojść do wniosku, że właściwie “w pozycjonowaniu nic nie wiadomo”. I tak właśnie jest. Pozycjonowanie to próba manipulacji tajnym algorytmem Google, który bierze pod uwagę tak wielką ilość czynników, że nikt nie jest w stanie przewidzieć ze 100% pewnością zachowań strony w Google. Niezależnie od wiedzy czy dośwaidczenia. Musimy to brać pod uwagę decydując się na zatrudnienie agnecji czy spejcliasty do pozycjonowania. Jeśli nie jesteśmy na to finansowo gotowi to zdecydowanie lepiej przeznaczyć budżet na inne formy promocji jak chociażby reklamy Google Ads.