Czy warto pozycjonować sklep internetowy?

Sklepy internetowe bardzo często posiadają nawet kilka tysięcy podstron z poszczególnymi produktami. Aby jednak zainteresować klientów oferowanym asortymentem, niezbędne jest odpowiednie wypromowanie serwisu. Jednym ze sposobów jest pozycjonowanie sklepu internetowego w Google.

Na czym polega pozycjonowanie sklepu internetowego?

Aby uwidocznić sklep internetowy w wynikach wyszukiwania Google na określone frazy kluczowe, należy odpowiednio nasycić nimi strony serwisu (w tym opisy produktów), poprawić jego optyamlizację techniczną oraz zdobywać wartościowe linki. Brak pozycjonowania sprawia, że osiągane przez stronę pozycje są bardzo niskie, przez co szanse na pozyskanie klientów maleją i sprzedaż produktów jest zbyt niska. Początkowy ruch pochodzi zwykle z marketingu szeptanego lub linków udostępnianych w mediach społecznościowych, a nie wyszukiwarki. Z tego powodu jest dość niewielki, a jedynym sposobem na podniesienie pozycji okazuje się właśnie pozycjonowanie.

Czy warto pozycjonować sklep internetowy?

Polacy coraz częściej dokonują zakupów w sieci. Internet stał się medium, który służy obecnie jako jedno z podstawowych narzędzi do nabywania rozmaitych towarów. Wiele dóbr jest niedostępnych w sklepach stacjonarnych, zwłaszcza tych zlokalizowanych w mniejszych miejscowościach. Produkty sprzedawane w sieci są nierzadko tańsze, niż te oferowane przez tradycyjne punkty. Do tego doliczyć można atrakcyjne promocje i możliwość dostarczenia przesyłki prosto do domu. Wszystko to sprawia, że internet stał się niezwykle bogatym rynkiem. Aby na nim zaistnieć, warto efektywnie pozycjonować sklep.

Czy pozycjonowanie jest skuteczne?

Prawidłowo przeprowadzone pozycjonowanie jest jednym z najskuteczniejszych sposobów promowania sklepu internetowego.
Z racji sporej konkurencji oraz poziomu skomplikowania samego procesu, zadanie to nie jest jednak proste. Wymaga zaangażowania środków pieniężnych oraz nakładu pracy. Aby dać zadowalające efekty, pozycjonowanie powinno być przeprowadzane regularnie. Skuteczność działań SEO zależy w dużym stopniu od umiejętności agencji, która weźmie sklep pod swoją opiekę.

Czy pozycjonowanie się opłaca?

Wysokość zysków, które może przynieść pozycjonowanie jest trudna do jednoznacznego oszacowania. Najczęściej działania SEO są jednak inwestycją opłacalną, o ile wybierzemy specjalistę, który skutecznie wypozycjonuje naszą stronę. Wpływ na osiągane zyski ma nie tylko efektywność pozycjonowania. Nie bez znaczenia pozostaje branża oraz dobór fraz kluczowych. W niektórych przypadkach zyski mogą się powiększyć o niewielki procent, podczas gdy w innych odnotować da się nawet kilkukrotny wzrost sprzedaży.