Uncategorized

Na czym polega pozycjonowanie sklepu internetowego?

W ciągu ostatnich kilku lat, liczba sklepów internetowych otwieranych w Polsce znacząco wzrosła. Odpowiednio bogata oferta często jednak nie wystarcza, aby wyróżnić własną działalność na tle coraz potężniejszej konkurencji. Nawet najbardziej wartościowe produkty nie będą w stanie dotrzeć do potencjalnych klientów, jeżeli nie zostaną odpowiednio wypromowane. Nie dotyczy to jednak wyłącznie tradycyjnych działań reklamowych. Aby założony biznes e-commerce zapewniał zadowalające, szybkie i duże przychody, konieczne jest prawidłowe pozycjonowanie sklepu internetowego.

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to szereg działań, których celem jest wywindowanie sklepu internetowego na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Pozwala to na zwiększenie ilości wejść na daną stronę, a tym samym pozyskanie większej liczby klientów. Dzięki prawidłowo przeprowadzanemu pozycjonowaniu, sklep internetowy ma szansę zająć wysoką pozycję w wynikach wyszukania na określone frazy. Cały proces jest wyjątkowo złożony, dlatego dla uzyskania dobrych efektów konieczne jest zaangażowanie odpowiednich narzędzi oraz posiadanie niezbędnej wiedzy.

Na czym polega pozycjonowanie sklepu internetowego?

Między pozycjonowaniem tradycyjnych stron internetowych, a pozycjonowaniem sklepów internetowych występują pewne różnice. Najbardziej istotna kwestia to ilość wybranych fraz kluczowych. Prowadząc działalność usługową w określonym mieście, zazwyczaj wystarczy wykorzystać od kilku do kilkunastu fraz. Właściciele sklepów internetowych często posiadają w swojej ofercie wiele produktów, więc liczba fraz jest znacznie mniej ograniczona. Przykładem tego mogą być np. księgarnie, w których praktycznie każda z tysięcy sprzedawanych pozycji może być opisana wartościową frazą.

Pozycjonowanie sklepu internetowego z wykorzystaniem długiego ogona

Użytkownicy korzystają z wyszukiwarki Google coraz bardziej świadomie. Szukając czegoś w sieci, starają się doprecyzowywać swoje zapytania. Dokładniejsze określenie poszukiwanego produktu pozwala bowiem na uzyskanie znacznie dokładniejszych wyników wyszukania. Przeprowadzając pozycjonowanie sklepu w Google warto wykorzystać ten trend. Opiera się to na wybieraniu fraz kluczowych z długiego ogona (ang. long tail), co pozwala na generowanie ruchu przy użyciu mniej standardowych zapytań. Frazy tego typu są przeważnie mniej konkurencyjne, przez co użytkownicy rzadziej je wyszukują. W ten sposób można też znacznie precyzyjniej spełniać oczekiwania potencjalnych klientów.