Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Branża e-commerce stale się rozwija. Coraz więcej sprzedawców całkowicie rezygnuje z posiadania punktów stacjonarnych i przenosi swoją działalność do sieci. Samo posiadanie strony internetowej zwykle jednak nie wystarcza, aby zyskać uwagę potencjalnych klientów. Konieczne jest więc przeprowadzenie odpowiednich działań reklamowych i marketingowych. Najpowszechniejszą formą promowania e-sklepu jest jego pozycjonowanie pod kątem wyszukiwarek. Jaka jest cena takich usług i od czego zależą ogólne koszty ich wdrożenia?

Od czego zależy efektywność pozycjonowania?

Aby sklep internetowy osiągał wysokie pozycje w Google, konieczne jest przeprowadzenie szeregu działań. Ich efektywność oraz długotrwałość zależy w dużym stopniu od ilości czasu poświęconego na pozycjonowanie. Nad stroną należy nieustannie pracować, dostosowując ją do zmian w algorytmach wprowadzanych przez Google oraz obserwując poczynania konkurencji. Wiele zależy także od poziomu doświadczenia oraz umiejętności zaangażowanej do pracy agencji SEO. Zbyt szybkie tempo działań związanych z pozycjonowaniem może bowiem przynieść odwrotny skutek, przez co strona sklepu zostanie źle odebrana przez algorytmy i ukarana przez Google.

Jakie czynniki wpływają na koszty pozycjonowania?

Łączny koszt pozycjonowania sklepu w Google zależy od kilku aspektów. Znaczenie ma zarówno konkurencyjność branży, jak i dobór oraz ilość fraz kluczowych. Nie bez wpływu pozostaje także jakość wykonania strony danego sklepu oraz historia samej domeny. Cena usług zależy również od ich ogólnej efektywności, na co wpływa poziom doświadczenia oraz renoma firmy pozycjonującej. Cały proces zwiększania widoczności strony sklepu internetowego w wyszukiwarkach opiera się na szeregu kosztownych działań. Dotyczy to zarówno przeprowadzania audytu oraz optymalizacji serwisu, jak i tworzenia odpowiedniej jakości artykułów czy pozyskiwania linków. Na to wszystko potrzebny jest nie tylko czas, ale również odpowiednia ilość środków.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

W zależności od branży i zakresu działań, pozycjonowanie kosztuje zazwyczaj od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Najprostsze e-sklepy mogą być pozycjonowane dość tanio, jednak przy niedużym budżecie trudno osiągnąć najwyższe pozycje dla fraz z największą liczbą wyszukiwań. W kosztach powinny być uwzględnione również wydatki związane z tworzeniem tekstów produktowych. Stawki są różne, jednak cena wzrasta wraz ze skomplikowaniem tekstu. Jeżeli więc sklep wymaga długich opisów technicznych, koszty pozycjonowania dodatkowo wzrastają.